Wednesday, February 10, 2010

Bercuti d Bandung

Last week start dr 4/02/10 smpi 8/02/10 aku berada d bandung, indonesia...wat per??hhahaha..wat per lagi..berjalan-jalan...bershoping-shoping n bercuti-cuti menghabiskan duit..muahhahaa....kiteorg pegi berempat...aku, ct, nana n nana future husband...

tujuan utama kesana for sure tuk bershoping..but yg beria nk shop tuh adalah nana..sebab die nk beli brg2 persiapan tuk kawen die tahun ni...so kami sebagai kawan ni pergi menemankan die smbl shopping gak la skali...hehehe...

kami sampai sana glm tgh hari 4hb tuh..smpi jerk staff hotel cihampelas 2 dah tunggu kami ngan memegang nama NORA..ahhahaha..so trus grk g hotel la..check in n rehat jap...ptgk skit camtu kami takleh nk duk diam kat bilik..so kami g berjalan2 kat area hotel...pilihan yg tepat coz kami memilih hotel cihampelas...sebab d jalan cihampelas itu sgt meriah..bnyk kedai2 tuk bershopping...so tak bosan la duk ctu...but klu naik keta kat ctu agak sakit la..sebab mmg macet amat..macet tuh jem ya..hehehehe...bnykk keta wei...jalan kaki lg selamat...huhu...tuk hari pertama tuh takde shopping pape pun..just berjalan2 jerk..pastu g makan..tempat pilihan adalah Restoran Sapulidi Jln Cihampelas...best giler tmpt die..nyaman n tenang...cam dlm utan..huhu..makanan pun memuaskan hati la...dh maghrib balak hotel n rehat...save energy tuk next day berjalan..

2nd day kat sana...1st place kami pegi adalah Pasar Baru..tuk apa??tuk cari kain tuk wat baju kawen nana..pergh dasyat kan..jauh giler die g shopping tuk baju kawen die....but mmg puas hati la cari kain kat pasar baru...kami kat dlm tuh dari kul 9pagi smpi la ke pukul 3petang...giler lama okey...banyak gak la dapat yg kiteorg nak...yang taknak pun ada gak..tetibe jerk terbeli..itu yg tak best tuh..lari bajet d watnye...apetaknye rambang mata wei...selagi ada duit ada jerk nk beli..ekekeke...klu nak list kan smua tempat yg aku g dari hari kehari siyes aku dh lupa..sebab agak banyak tempat yg kiteorg pegi...nanti aku just listdown kan jerk la nama2 tempat tuh yer..itu pun yang aku ingat jerk la..hehehehe

layan jerk la gambar2 yang ada ni..ni pun tak bnyk...dh seronok sgt shopping smpi lupa nak amik gmbr..klu g berjalan kat tempat peranginan maybe bnyk la gambar..but d sebabkan g tmpt tuk bershopping bergambar dh d lupakan..hehehehee..shopping lebih penting time tuh..
kat atas tuh antara barang2 yg aku beli kat sana...actually tak semua barang aku...bnyk barang tuk adik2 n bf aku...tuk aku rasenye ada dua or tiga barang jerk..tuk bf aku ada 4barang..tuk adik aku tiap sorang dowang ada 4barang rasenye...pastu tambah ngan barang yang kawan2 pesan...itu yg jadi banyak...huhuhu

apa yang aku leh cakap...PUAS HATI...dari segi Hotel sampai la aktiviti kami d sana aku memang puas hati la....takde aktiviti lain pun selain bershopping..sampaikan makan pun kami bole lupa...org lunch kul 12 or 1 kami lunch kul 4ptg...best kan??makan sehari dua kali jerk...bekfes n lunch merangkap makan malam tuh...kami kuar dr hotel kul 8pg blk umah kul 8 or 9 malam...hahaha...hotel tuh mmg tmpt tido semata..n plus tmpt aku on9 bile dh malam tuk upload gambar..klu tak upload bf saya marah..sebab die rindu nk tgk gmbr2 sy kat bandung n nk tau keadaan saya...katanya la...hahahaha...
apapun klu ada peluang aku nk g sana lagi..but kena bawak duit lebih lagi la..hehehehe...klu kali ni aku abiskan rm1600++ kat sana..next time aku kena bawak more than rm2000 kut...erk...
okey la tu jerk la..tak tau nak citer ape....okey ni list tmpt2 shopping yg aku g...
jalan cihampelas(cihampelas point n kedai sepanjang jln cihampelas)
cihampelas walk
pasar baru
toko tiga
rumah mode
natural outlet
jalan riau (the secret, the oasis..n bnyk lagi outlet kat ctu)
jalan dago
bandung supermall
bandung indah plaza
kings mall
tangkuban perahu
diaz

atas ni yang aku ingat jerk..ada lagi aku rase yg aku terlupa...tiap tempat tuh maunye lebih dr dua tiga jam kami pusing2...
banyak kenangan pahit manis kami kat sana...Nana kehilangan wallet yang berisi RM750 ngan handphone nokia N-series nye...sib bek duit yg dah tukar g Rupiah d asingkan kat envelop lain..so selamat....
tetibe ada plak mamat kat hotel kiteorg stay tegur aku n cakap kenal aku..hahaha..taksangkayer...

No comments: