Tuesday, November 23, 2010

Tomok BERLARI ke AJL 25

yuhuuuuu...yeahhhhhh....yabedabeduuuuu...hehehehe

ha camtu la bunyi nye bile kegembiraan menguasai diri...ape taknye..wat kali kedua tomok berjaya ke final Anugerah Juara Lagu...menang ke kalah tak kisah..yg penting BERLARI sampai ke garisan penamat..yeah....lagu BERLARI ciptaan Shazzy n lirik dr Tomok sendiri dh berjaya layak ke AJL 25 pada 9hb January 2011 akan dtg...rasenye dowang buat kat Bukit Jalil lagi cam tahun sebelumnye...yeahhhh..sukeeeeee...

but sblm aku suke2 nih bnyk giler kut tekanan aku dpt...hahaha...antaranye...

fanz yg beria mintak tiket tetibe last minit ramai yg tak dpt datang..cancel last minit ngan alasan tertentu..nk marah xleh..nk wat camner..dh dowang ada hal lg penting kan..hurm..klu tau awal sikit maybe leh ajak org lain or bg kat org lain yg nk pass masuk tuh..but its okey la..nk wat camner...

kelam kabut nk gerak g shah alam..camera pulak tinggal kat umah...argh lagi emosi...cam jahanam jerk..time bende2 ptg ni la bende agak ptg tuh jugak tinggal..camner nk capture persembahan artis kesayangan ku klu  camera takde...hurm...mmg mood ilang...

perasaan time menuju ke shah alam mmg sgt tak best..nak nangis pun ada...hati tak tenang pun ada..haish...but bile smpi sn jumpe kwn2...kembali senyum..smpi jerk d sambut kekasih hati yg mmg dh ada kat sri pentas tuh since petang menemankan incik artis kesayangan ku....so bole senyum gembira la tgk muke kekasih hati kan....lepak2 tgu fanz2 lain dtg...kul 930mlm dh masuk...mule2 rileks lepak kt blkg...bile tomok dh nk start pantas jerk aku selit g dpn stage..yeah berjaya..itu pun sbb ktcats n syerot dh mmg ada kt dpn tuh...dengarnye muke dowang bersepah masuk tv time Alyah perform lagu Reality Dewi die..hahaha...giler glamer la korang..huhu.....

tomok performer yg ke3..aku bet sure org kat umah yg bukak tv tnye bnyk kali betul ker itu tomok..hahahaha..ape tak nye..die g wat keje giler...rambut die g ubah style...mmg hodoh jugak aku tengok...hahhaa(sorry tom) but sgt lain okey..kelainan yg amat ketara....klu sblm ni org kutuk2 rambut setepet die tuh..pasni nk tgk plak org nk kutuk ape rambut kerinting die tuh??hehehee...

credit picture to kekasih hati ku afieznb yg bbm ku gmbr ni sebaik sahaja tomok settle make-up...

thanx to Max(hairstylish tomok)yg buat keje giler tuh..n tomok pun ngan beraninye tampil dpn stage ngan imej macam tu...good job guyz..at least bende tuh at first berjaya tarik perhatian org yg menonton..tak kire la kat umah atau studio...rasenye org yg tak minat tomok pun tak jadi nk tukar channel bile tgk penampilan tomok tuh..coz dowang sure akn tertnya2..ape yg tomok cuba buat??kenapa tampil ngan imej camtu skali...giler ker hape tomok nih??hhahaha..sure fkr camtu kan...n d sebabkn nk tau ape yg die cube lakukan org bg tumpuan kat performance die...n yes...die dpt sorakan yg kuat kt sri pentas tuh..n sorakan itu sgt membantu persembahan die jadi lagi bertenaga....tomok cam d luar kawalan jugak ku tengok..campak sana sini...lari sana sini...cam org giler pun ada..apepun ianya tetap persembahan yang bagus in terms of vocal performance n stage performance...no offence...wlupun die sakit tekak..aku rs die dh wat agak bagus...lega bile tgk die perform camtu...dari harapan yg cuma 30% tuk die masuk final before die perform bertukar jadi 80% tuk die masuk final selepas tgk penampilan n persembahan die mlm tuh..yeah keyakinan bertambah.....

tunggu saat pengumuman lagu2 yg berjaya mmg sgt tak best..perasaan tuh sgt aku tak suke..benci...cam nk terkentut..terkencing...terberak..semua ada..siyes...aku cuak giler...seram sejuk...semua ada...tgk pulak tomok dpn mata ngan muke cuak die..wat aku lg cuak..damn u tom pengaruhi emosi aku time tuh....satu2 nama d sebut..dh separuh lagu layak..name die masih tak muncul..uwaaaa takut...n finally bile emcee sebut jerk pencipta lagu shazzy aku terus jerit cam org gile....sbb itulah pencipta lagu tomok....yeahhh tomok berjaya...nk nangis pun ada...yg pastinye aku lompat cam org giler..g mampus org nk ckp aku ape..yg aku tau aku syukur sgt n gembira giler....n aku suke ucapan tomok...nampak sgt die syukur n berterima kasih ngan ape yg die dpt...alhamdulillah.....final tom kene wat gempak okey..style rambut tuh sure max presure nk fkr wat kelainan ape pulak..hehehehe...

settle jerk lepak mamak ngan geng2 gigih...adam n kematz ada..so lepak2 la smbl tgu kekasih hati ku menemani tomok PC...tgu punye tgu br la dowang turun..eh tomok pun ada skali....hehehe..br nk lepak tomok plak dpt call n kene gerak time tuh jugak..so tomok tak sempat nk duk  minum pun..just sembang kejap n die gerak balik ngan max skali...tp die sempat lagi tinggalkan duit tuk makan minum kiteorg yg lepak..hehehe..tq tom..murah rezeki..manjang banje kiteorg..huhu..i like...

dh minum makan..balik umah la..next day keje kut..huhuhu..balik ngan hati yg riang...bangga ngan memakai baju TOMOKIANZ...yeah....i'm proud to be a part of TOMOKIANZ...love u ever TOMOK....hehehe...

Perkara2 menarik sepanjang separuh akhir ke3 berlangsung :-\
1. wartawan melodi ada interview aku sebelum n selepas majlis berlangsung...matilah klu kuar kat melodi..
2. aku diri tul2 dpn stage depan..so clear picture sgt artis yg perform..but sound tak clear sgt sbb speaker kt blkg..
3. smbl layan artis perform smbl twitter..
4. semua org tweet psl rambut tomok...rmi yg tak suke banding yg suke..but percubaan yg berani
5. AG coco/ AG Hujan tulis kat twitter Persembahan tomok merupakan persembahan terbaik malam tuh..n vocal terbaik jugak malam tuh...
6. Perangai gile Noh Hujan, Black Mentor n FT tarik perhatian penonton...n jd bahan kutukan jugak kat forum2...
7. Ana rafali plg excited time bg ucapan...nampak Shahir, Tomok n Ana jerk yg profesional, humble n hargai pemilihan lagu dowang ke peringkat final...*based on cara ucapan dowang n tingkah laku dowang yg tak over*
8. keseluruhan keputusan rasenye terbaik...

No comments: