Wednesday, February 9, 2011

Hari Wilayah+CNY+Kursus

okey sgt bnyk citer lum update..sbb sgt malas!!!

Hari Wilayah (1hb Feb)
d sbb kan cuti hari wilayah n kebetulan apis cuti sbb on tuesday die mmg xkeje..so kami plan tuk balik KG Melaka bawak ayah g lawat org kampung n jenguk kubur arwah atok kt sn...so yg g aku,apis,deqsue n ayah jerk..ktcats keje..sbb die keje kat selangor..hehe..so bye2 ktcats :p

smpi kt melaka around kul 2pm kut..smpi jerk trus singgah kubur...pastu baru g umah sedara...lepak2..makan2..sembang2...pastu before kul 5pm dh grk blk..sib bek kg kat melaka jerk..so leh la pegi balik hari..huhu...otw balik terfkr lak nk singgah Nilai3...nk beli kain skit tuk mymom kt sabah bile ayah blk sabah nanti...nk smpi nilai3 apis call mama die tnye kt ner..rupenye mama,oju n cuzzy apis pun ada kat nilai3..owh sgt kebetulan..so smpi nilai jerk jmpe dowang pas aku dh settle beli kain2 yg aku nk...jumpe dowang lepak2 minum....pastu masing2 grk balik...

smpi jerk trus balik umah..sbb apis ada pektis malam tuh...so bye2...settle hari wilayah...

CNY @ Segamat...
Hari wilayah apis temankan aku balik kg ayah...so chinese new year ni aku lak kene temankan die balik segamat..umah pakcik die(adik bongsu mama die)...sbb dowang ngah wat preparation tuk anak sulung dowang pnye wedding...wedding will be held on 19/02/2011..but d sbbkn hari kejadian nanti apis xde kat KL..or even kat Malaysia..so kami amik kesempatan cuti ni balik sn jenguk ape yg patut...tunjuk muke sbb time wedding nanti xdpt dtg kan..so aku,apis balik ngan mama n sorang cuzzy apis...dh la time tuh baru jerk pas banjir kat johor n negeri sembilan..n banjir tuh tul2 kat segamat plak tuh..mula2 risau gak...kut2 xlepas nk g umah achik sbb banjir tu..n alhamdulillah tmpt yg d tuju xterlibat ngan banjir...huh lega...tp dr umah achik nk g bandar segamat mmg xlepas la..sbb banjir xsurut lagi...smpi sn jerk petang tuh aku sempat ikut achik,mama n cuzzy apis g tgk tempat yg kene banjir...duh sedihnye tgk..kesian tgk rumah yg kene...jalan yg tutup n rosak...taman rekreasi yg dh tenggalam habis..hurm...ada beberapa tmpt gak kite org g tgk....hurm..hrp2 smua kembali pulih..amin....ms kat sn d habiskan ngan tolong dowang skit2 ngan persiapan perkahwinan cuzzy apis..erk terkedu gak tgk..door gift dowang agak mewah..kompom bnyk giler bajet dowang tuk wedding tuh...its okey la..anak sulung kawen mmg camtu kut...excited nk dpt menantu...hehehehe..aku seronok jerk kat sn..sbb aku xkekok sgt..maybe sbb cr layanan dowang kut..alhamdulillah bole jugak sesuaikan diri dlm apa keadaan pun....hrp2 berterusan..:) camtu gak la hari seterusnye..perkara yg sama...satu bende br aku belajar time kat sn...aku belajar jahit bunga kat tudung!hahaha kire cam sulam kut..hahaha..tp skit sgt aku belajar...belajar dr mama apis kejap time tuh..hehehe..n aku dh praktikkan pun..dh wat kat tudung sendiri..not bad la hasilnya..hahahaha...okey tu jerk citer beberapa hari kt sn...

Kursus(5hb & 6hb/02/2011)
Ha ni yg sgt bermakna tuk aku...hihihhi..kursus kat Bangsar...maybe ada yg tau..ada yg tak tau..ada yg leh agak..n ada yg xdpt nk agak langsung..ape pun bnyk pengetahuan baru aku dpt...n alhamdulillah iya membuka sedikit laluan ku ke satu arah yg baru..aku start berfikir apa perlu n tidak..mana nk wat dulu n kemudian...bnyak la aku belajar..n yg ptg aku kongsi hari kursus ni ngan org2 yg aku sangat sayang...u know who u r...apepun pengalaman yg sgt bermakna n bererti..dh smpi masaenye nanti aku citer n share kt korang k..not now...:)

okey tu jerk takat ni....byeeeee...luv ya..muahhhh

No comments: