Saturday, May 22, 2010

Hari-hari Badminton??

takde la tiap hari pun badminton nih...but dlm seminggu tuh ada la dlm 3-4 hari aku berbadminton...keje cam biase la....Monday - Saturday...9-5...blk keje dlm kepenatan tuh pun sempat gak nk bersukan...berbadminton dh jadi rutin harian aku bole dikatakan...gilerk la..aku rase aku kembali zaman sekolah aku...tiap2 hari berbadminton....rindu gak la kenangan2 berbadminton ngan dak2 kg aku....kali nih aku aktif berbadminton ngan adik2 aku..dak2 umah aku..n dak2 opis aku..choki, pie, kuzi(die ni kadang2 jerk) pastu dak2 umah pie..c Man n Iqbal...n ex-ofis mate aku c Kucai....yg ptg nye..time men sure sore lagi kuat banding tenaga yg d kuarkan...kadang tenaga abis sebab bnyk gelak jerk...hahaha..specially bile smpi part Choki buat stunt2 yg tak sepatutnye..ekeke...choki choki...ko buat aku hilang focus la...choi jerk....

owh yer aritu adik aku c ktcats ngan kwn2 die..dak2 MSU ada wat Tournament Badminton..dowang ni wat planning last minit..actually dowang just wat tournament biase2 jerk la tuk dak2 kolej dowang....n dowang ajak aku n dak2 opis aku juin skali..mslhnye dowang start time aku masih kat opis...kul 6pm br aku kat umah...nk d jadikan citer aku juin jugak...coz d beri kelonggaran tuk dtg lmbt skit..so game aku kat blkg2 la..aku juin Bergu Campuran ngan Hanif pastu bergu wanita ngan Miazo...owh bergu campuran kami Tempat Ke-2 shaja..kalah d tangan ODY n Ann..oddy sgt dasyat yer....tak mampu nk kalahkn...Ann main biase jerk..but oddy control court badminton..so tak leh nk wat per...hehehe...n aku ngan Miazo...kami jadi Juara Bergu Wanita..cewah...juara siak..hahaha...dlm kul 9pm Tournament badminton piala perdana pun berakhir....settle penyampaian hadiah..smua bole balik umah masing2...

satu bende yg aku tertarik sepanjang tournament berlangsung...ada sekumpulan pompuan yg bermain d gelanggan sebelah menarik perhatian aku...ape taknye..dowang bermain ngan dasyat..bukan ape..sepanjang aku main kat perdana tuh aku tak tgk lagi gurlz yg betul2 pandai n boleh bermain ngan bagus....(selain drpd diri sendiri)bukan nk puji diri lbh2..but mmg takde...yg ada hnya bermain biase2 jerk..takde skills or energy yg kuat...but dowang ni mmg dasyat..dowang dtg ber-3 pada mulanya..time tuh terdetik jerk kat hati aku nak main ngan dowang..but aku tau..klu aku men ngan dowang sure aku KALAH...siyes dowang mmg dasyat..klu dak2 laki opis aku lawan dowang tuh lum tentu dowang leh menang..sure dak2 gurlz tuh menang...n bile aku tnye adik aku sape dowang tuh..sebab aku tak pernah tgk sblm nih...adik aku ckp..dowang adalah Player MSU...wakil MSU...owh no wonder la hebat...mesti ada well training....plus dowang mmg selalu la juin mn2 tournament..sib bek dowang tak juin tounament yg dak2 ni wat..klu juin mmg dowang jerk la yg menang..hahhhaa...apepun aku kagum la ngan dowang...smpikan aku yg ngah bertanding kat gelanggan sebelah hilang focus..sebab mata aku asyik kat gelanggan dowang..tgk cara dowang men..mmg aku suke la tgk org yg pndi men nih....huhu....

best part plak..smlm kiteorg men lagi badminton..okey aku mmg tak kenal erti penat bile masuk part badminton nih..penat camner pun aku nk men jugak..injured camner pun aku teruskan jugak..n smlm kiteorg men ber-8 jerk...aku,ktcats,deqsue,miazo,choki,pie,man n kucai...4laki 4 pompuan..complete masing2 ada partner bergu campuran...Kt n Kucai mengusai permainan..asyik menang jerk dowang..but akhirnye kalah d tangan Aku n Pie..hahahah..puas hati...tgn aku dh injured time men ngan choki lawan kt n kucai...but aku gigihkan jugak...tgn aku problem bile nak amik bola tinggi or klu terlebih kuat smash..mula la tulang2 kat bahu aku berbunyik2...haih...sakit la...tp takpe..kejap jerk sakit tuh..dh urut2 skit okey la....n tetibe budak kat gelanggan sebelah panggil ktcats time kami sedang rehat....kami berfikir die ajak ktcats men skali ngan dowang....rupenye tak..dowang panggil ktcats tuk smpikan hajat dowang tuk Ajak Aku Bermain ngan Dowang...gilerrrrrrrrrr la....takkan aku nk lawan dowang plak...nak mati???mmg aku yakin aku KALAH teruk la nanti....d mata aku dowang sgt dasyat...n dowang tuh adalah org yg sama yg aku tgk main time kiteorg tournament badminton tuh..dowang la geng2 yg aku kagumi itu..yg aku tgk dasyat main....n yg aku terasa nak men ngan dowang..n tetibe smlm dowang ajak aku lawan ngan dowang....hais wat malu diri sendiri jerk nanti....

dlm malu tuh aku mmg mahu..hahah..tak kire la kalah ke menang..yg ptg aku men ngan org yg hebat cam dowang..bangga owh..plus dowang yg ajak aku..atas sebab ape dowang ajak aku sendiri tak tau..sebab aku tak tnye..hehehe...dowang bertiga..campur aku sorang..so kami lawan bergu..kirenye aku partner ngan one of them la....n aku partner ngan gurl bertudung yg power....owh pertarungan agak sengit....aku yg br pas injured tuh bersungguh2 jerk main..geng2 aku dh tgk dari jauh jerk...smbl gelakkann aku bile aku terpaksa berlari2 kejar bola n d kala aku kene menangkis semua serangan smash dowang yg lbh kuat dr aku...huh.....br setengah game aku dh agak penat giler...hahaha..tp taknak malu ngan dowang..aku teruskan gak smbl maintain larat...hahaha...n kesudahannye 21-19...aku dpt 19...not bad la...sebab aku rase aku bukan taraf dowang..but aku mampu dekat kan mata kutipan hampir sm ngan dowang...ho yeahhhh...aku bangga wlupun kalah..sebab time men kat gelanggang aku tak tgk plak jurang yg ketara in terms of corak permainan dowang n skills dowang ngan aku..hahahah..so aku bole gak la jadi wakil universiti kan??hahahhaa...n geng2 aku agak kagum gak la ngan aku..sbb takde la kalah ngan teruk pun..plus aku mmg takde keserasian langsung ngan partner aku..yerla br 1st time main bersama kut..berbeza ngan pihak lawan yg sememangnye geng dowang sendiri n selalu bermain bersama...dh la time tuh geng2 dowang yg lain ramai duduk d tepi gelanggan smbl memerhatikan permainan kami..uwaaa....mmg malu klu aku tak perform ngan baik...n itu jugak yg menjadi kemusykilan aku..kenapa dowang ajak aku main??nk ckp dowang tak cukup korum..mmg tak lah..terlebih lagi adalah..sblm aku men ngan dowang...mmg dowang dh lawan sesame dowang pun...lawan bergu pompuan...time tuh dowang yg ada men dlm 6-7 org...n kenapa mesti nk ajak aku??erk....kompius..takpe la..maybe dowang sj suke2....tertarik ker ngan permainan aku??hahahhaa....ntah la...apepun aku berpuas hati ngan game smlm......puasss sgt....

n mlm ni berbadminton lagi..kat ara damansara plak..ngan geng2 chayunkqu plak..hahahah...mmg tiap hari aku rase aku berbadminton...n yg plg tak sabar nk tgu berbadminton ngan en tomok...org alam damai itu..hahahaha....perdana dh selalu...dak2 flora damansara tiap hujung minggu....org alam damai kene tgu pas ujung bulan ni dengarnye..tp games adalah tertutup..wkakakakaa....sebab ape..kene tnye org yg terlibat la..hehehe...okey la nantikan citer aku yg seterusnye la nanti ek...tp agak lmbt lg kut..aku mls la update blog.....hahahahaha

No comments: