Thursday, April 23, 2009

busy+gembira=bahagia

sambung lagi ke'bz'an ku ini...

last Friday (17/04/09) konsert oiam Top4..Tema konsert...so tomok wat tema 'tribute konsert for alleycats'..pilihan lagu,arrangement lagu,stage performance..dr lighting smpi la kesemua effect kene d fikirkan oleh perserta sendiri..so totally idea dowang la..n tuk performance tomok die pilih 3lagu tuk d medley kan..lagu Jika kau bercinta lagi, sekuntum mawar merah n kerana kau..start wif fast song jika kau bercinta lagi..sure fanz enjoy..n d ikuti ngan lau sekuntum mawar merah..ngan bunga mawar merah..n arrangement yg slow tuh..tak hilangkn mood langsung..still oke..dr fast move to slow..tak nmpk cacat pun..dh lame tak dgr toms nyanyi lagu slow..so memang suke gak la..rindu...n last lagu kerana kau..lagu nih arr die kali nih fast...so naikkan blk mood yg dh sedih kejap tuh...n still oke..so overall performance yg bagus..konsert yg menghiburkan...n bak kata syafinaz...malam tuh ada la konsert tomok..die tgk tomok yg terbaik tuk mlm tuh...itu ape yg aku bace kat paper la yer..hehehee

ok pas konsert tuh cam biase la tgu toms abis..actually cam nk blk..but some of tomok fanz nk tgu toms..n mintak aku tgu ngan dowang..dowang nk sgt jumpe toms..tak pernah jumpe katenye..owh oke..aku pun tgu la ngan dowang..cian plak kan...tak lama pastu guard suh tgu kt luar lak..ntah nape tetibe mgu tuh die tak kasi lak tgu kt dlm...rmi sgt agaknye..biasenye kiteorg jerk kan..dis time ramai lak..fanz tomok..n family n fanz aweera bapak ramai...n gtu gak ngan family amylea..so tu yg dowang tak kasi kut...so takpe la tgu jerk kt tepi lif...kejap jerk pun then peserta pun kuar..tomok lmbt skit..n die kuar kejap jerk..itu setelah d suh jugak kuar oleh afiez n aku..huh...ada meeting katenye..so tak leh kuar...but sempat gak la die jumpe dak2 yg nk jumpe die tuh..kelakar lak..sebab dowang excited jumpe tomok..hehehe..cam aku yg beberapa tahun lepas plak..wkakakakaa...oke abis citer oiam..

sabtu(18hb) cam biase la aku keje..patutnye arinie ada roadshow oiam kat times square..aritu bukan main lagi aku cko nk pegi..skali aku tak g pun..aku keje..so blk mls nk kelam kabut..blk keje lak CT mintak aku teman die g mid valley jap..nak amik kupon discount katenye..so teman die jap..pastu blk umah..dak2 takde g SACC mall..so baring2 n on9 jerk la smbl tgu dowang blk...petang cam biase la..kene ready g tgk konsert AF..ramai plak org kali nih..maybe sebab ada band yg main live...estranged, kristal, cokelat n lefhanded ader..so memang gempak la konsert malam tuh...cam biase aku ngan family isma lor...abis konsert blk umah cam biase....

ahad(19hb)..awal pagi aku dh bangun..ada bende nak wat..so siap2 n trus gerak ngan adik2 aku la..around kul 130pm lak g PAS tgu fanz2 tomok..nk kene gerak g umah tomok..ader shooting tuk OIAM..aku tau bende nih last minit..smlm time dh blk dr konsert AF tomok ada call bg tau psl shoot nih..n mintak aku dtg ngan fanz2 lain klu ada yg nk juin..so aku roger la dak2 yg duk dekat2 nih..senang skit nk gerak skali..so kiteorg gerak 3keta dr s.alam smpi cheras ada lg satu keta..then gerak ke alam damai(umah toms)..sesat nk smpi sn..muahaha..tomok terkejut bile dpt tau aku tak tau umah die..n tak pernah langsung g umah die..muahaha..aku mmg die hard fanz tomok oke..but aku tak pernah la g umah die tiap kali raye ker hape..aku tak pernah nk serbu umah die...hehehe..n genap ni tahun ke10 aku support n ikut die..ni la kali pertama aku jejak kaki ke umah die..hehehe..hari dlm sejarah nih...kene tulis dlm diary..wkakakakaa...blog sudeh la..

d sebab kan sesat..ayah tomok tgu aku kat mcD tepi jalan..smpi umah tgk dh rmi org..family toms rmi...n crew oaim pun dh ader..n tomok pun dh ader..so smpi jerk smua pun d jemput makan..alamak td sblm gerak aku dh mkn lu kt s.alam..cheh rugi tak rase masakan ibu..sorry bu..tak makan pun..hehehee..yg lain2 makan la..aku cam biase la..jalankan tugas jerk..layan dak2 nih...jumpe tomok...bicang ape yg patut..sembang ngan ibu...ngan family yg lain...shooting start...interview sana..interview sini..ntah la yg mn satu dowang tunjuk kang..malu plak tetibe klu muke aku ada tunjukkan...huhu...n ada gak la adengan2 menarik..mcm berlari bersama2 tomok..wkakaakka..ok itu tgu diary kut..huhu...apepun thanx oiam/8tv bg chance tomok blk umah kejap setelah beberapa bulan kt dlm oiam tuh tak jenguk umah die..hehehehe...tp sehari jerk..die tak dpt nk bermalam pun..cian die...

oke around kul 530pm aku dh gerak blk s.alam..ada bende yg tak settle lagi..dah janji ngan 'org itu' nk g umah die..nk g masak2...hehehe...but aku terpaksa gerak lmbt skit..ada bende nk settle lu...so around kul 8pm br aku gerak g umah die..ngan adik2 aku skali..so kami g berempat..adik2 aku n miazo skali..ala miazo tuh pun cam adik aku gak..so kami beradik smpi umah die kat kul 9pm gak..oke die dh masak dulu..hehehe...time on the way die ckp biar die yg masak..aku n adik2 aku dtg jerk makan..muahaha..aku oke jerk..org dh offer kan..bukan senang nak rase masakan laki nih...so smpi umah die..tgk die ngah siap2 kan bahan n masak...so aku mmg tgk jerk oke..aku tak masak langsung...oke masakan special die tuk kiteorg mlm tuh 'ayam sweet n sour'..hehehe..oke memamg sweet oke..laki masak tuk gurl...huhu...n wlupun tuh pertama kali die masak sweet n sour tuh die lulus ngan baik...takde la cemerlang sgt...but bole d banggakan.."tahniah sayang..u masak sedap...huhu..."

pelik tak nape nk g umah die..n die nak masak bagai??hahaha..sebab isnin(20/04/09)b'day die..so die nak aku spent time ngan die mlm sebelum b'day die...huhu..so kami beramai2 la lepak skali..makan2...nonton tv...before kul 12am(20hb) pergh hp die manjang bunyi..smua SMS wish b'day..bz la die..hehehe..call lain lagi..huhu...its oke..aku bajet nk jadi org pertama wish die..skali tak dpt..org yg sms n call lagi pantas..wkakakaa..cian aku..punah harapan nk jd org pertama..hehehee..but yg ptg..kate die 'sape yg plg dekat kat hati i skrg nih die la yg plg ptg n org pertama' cheh ayat manis oke..memang sweettalker...so tepat kul 12 cutting kek..make a wish..taking picca....adengan suap menyuap..muahaha..gedik oke..tak leh belah...kiteorg nk memekak..but takut jiran sebelah bising..hehehe..so smua pun cover2....wakakakaa...dah settle smua abis la..die pun ada keje..kene jumpe kawan tercinta die tuh...bf ke-2 aku..madu die..wkakaka..ada keje dowang kene settle kan...so abis citer..itu jerk...majlis simple jerk..sebab tak plan..just fikir nk lepak2 jerk kt umah ngan adik beradik kan...sorry pada kawan klu rase tak d jemput..kami mmg tak jemput sesape pun..just kami2 jerk..sorry tau...hehehehe

isnin(20hb) cam biase g keje...aku msk lmbt..pala otak jem giler teruk federal..almost kul 10 gak br masuk opis..hampeh tahap....geram..huhu...sib baik aritu ari yg baik..so taknak marah2 la..hahahaa..takde bende menarik sgt...tak kuar g mn2 pun..blk keje trus lepak umah jerk...

selasa(21hb) b'day nana n romi..smlm tepap kul 12am dh wish kat dowang dua org...sorang besfren aku...opismate aku..sorang lg besfren aku gak..jumpe kat fc2 nih la..bloggers cam aku gak...romiflizz..happy b'day korang...
eh aku tak g keje arinie...tak sedar dr tido..wkakaka..tido tak hengat nk bangun..actually dr aku g genting aritu tido aku tak cover lagi..br la time nih aku cover...so tido smpi ke petang..wkakakka..bangun coz org itu call ajak kuar..so kami kuar makan la...n g jalan2 kan sunway pyramid...yerla smlm b'day die kiteorg tak kuar pun..coz die keje...so ni la br ada ms nk kuar..."thanx syg..oke i syg u tau...jgn tnye lagi nape i syg u..muhahaha..u suke tnye soklan tuh ulang2...suke tak caye i syg u kan??huh...hehehe..tp klu nk tnye gak tnye jerk la..i tak kisah..klu tiap kali i bg jawapan yg tak same u bukan ingat pun...wakkaakakaka"
walaupun takde sebab yg i bg pun kan selama nih..heheheehe

rabu(22hb)keje cam biase...semangat skit nk keje..sebab tido dh cover kan..plus hati tgh gumbira..wakakaka...hehehee...org kate muke berseri2..die pun kate muke ku berseri2...cheh..pape jerk..padahal same jerk..takde beza pun..but mmg aku gembira...alhamduillah la...blk keje duk umah..

airnie khamis(23hb) dh start cuak psl toms punye perform sok mlm..harap2 smuanye oke la...

-edited-

No comments: