Wednesday, August 26, 2009

cam dah berkeluarga...hehehe

wah gitu....

actually aku tekanan ni..tadi aku dh type panjang n dah nk siap..leh plak smua hilang....ces..tak sempat post entry die terdelete lak...so skrg aku mls nk type beria...so aku wat yang aku ingat la....huh

since pose aku bnyk habiskan masa berbuka pose kat umah jerk...kecuali 1st day pose kat umah makcik aku..kat sn memang bnyk makanan..mls nk listkan....sebab mmg banyak...huhu

aku masak tuk berbuka n bersahur...makan ngan adik2...seronok...

maybe sebab aku bukan patern yg rajin masuk dapur..so bile aku berjaya lakukan ini aku sangat gembira..rase cam emak orang pun ada..wakkakaa

ape taknye..tiap balik keje jerk aku singgah kat TESCO or HERO dulu tuk beli bahan tuk d masak...tiap hari pun fikir nk masak ape tuk berbuka...n kene plan nk beli bape bnyak...

umah takde fridge..so kene beli dlm kuantiti yang tak membazir dan cukup tuk kami makan..takat ni aku berjaya tuk tidak membazir..hehehe...

dugaan tuk membeli d bazar ramadhan mmg kuat..sebab kat area umah aku ada bazar ramadhan..pepaham jerk la seksyen 13 camner kan..huhu..nak plak tuh kat depan umah aku ada lak bazar idilfitri..pergh mmg tension..bukan ape...jalan kat dpn umah tuh jem...aku yg dh smpi nk masuk parking pun payah oke...sesak...but nak wat camner kan..maybe ada yang suke sebab dekat ngan umah...senang jerk nak cari pape pun..huhu..so biarkan jerk la..sabar jerk la ngan jem itu....

sambung balik citer harian aku..

tiap hari fikir nak masak ape...blk keje singgah beli lauk tuk d masak...smpi umah trus masak n berbuka....subuh2 plak kene bangun tuk masak tuk bersahur pulak...pergh siyes aku rase cam suri rumah yang bekerja...huhu...takpe praktis kut..wkakakaka...*perasan jap*

anyway harap2 ini berterusan la...dpt berjimat...hehehehe....

  • selamat berpuasa.......
  • antara makanan yang aku dh makan since berbuka/sahur kat umah sendiri pose nie:-
sambal udang
sotong masak kicap
sotong goreng tepung
ikan goreng
udang gorang kunyit
sayur kangkung masak belacan
sayur kobis masak sos tiram
nasi goreng tomyam

No comments: