Tuesday, March 2, 2010

enjoy sakan

ni sebab dh lama giler tak update blog..smpi kn tak tau nk update ape n ape tajuk nk bg tuk entry nih...so suke2 ati aku jerk nk letak citer ape jap lg...muahaha...

citer pasal Family Day Astro(Astro Fest) aku tak citer lagi kan??aritu 20hb february(sabtu) lepas ada astro fest kat astro bukit jalil..event yg agak besar tuk staff2 astro n family dowang...untung la sape jadi staff astro ek??macam2 dowang sediakan time event tuh..ada konsert dr artis solo n kumpulan..pastu ada bnyk booth2..dr pendidikan smpi la hiburan n kesihatan..makan tak pyh ckp..pun bnyk gak...klu rajin mmg dpt mkn bnyk bende n buat bnyk bende la kat sn..kene rajin berjalan n singgah satu demi satu booth yg ada...
camner aku leh terlibat plak??yerla aku bukan staff astro pun kan??huhu..aku pegi sebab chayunkqu ada perform ngan Kristal time tuh...itu yg menyibuk sekali...n butterfly pun ada jugak perfom..butterfly ni band d bawah didikan rody kristal...not bad gak dowang ni..gurl2 yg hot n cute pastu ada talent...suke tgk dowang...aku ada kat astro sehari sblm event tuh lagi..sebab ada sound check..so dpt la tgk artis2 lain perform...
ape yg tak bestnye stage tuk artis berkumpulan ngan artis solo diasingkan..jauh plak tuh kedudukan dua2 stage..yerla klu dekat dh nk dgr music mn plak kan???tp yg aku rase kelakar..stage tuk penyanyi solo jauh lg besar drpd stage penyanyi berkumpulan..camner tuh??ape motip die??tuk senangkn ati aku.aku assume..yg penyanyi solo ditempatkn d stage yg besar sebab maybe dowang ni perform bawak penari2...so perlukn ruang yg besar...hahahha...ape2 jerk la..tp kesian ngan artis berkumpulan..sebab pergerakan dowang agak terbatas..stage kecik..sib bek masing2 amik inisiatif turun dr stage..huhuu...
time event tuh berlangsung...aku sempat la g booth yg aku berminat..ape die??hhaha...aku g Hair Stylish punye booth..tuk make over rambut aku...hahaha..dh jadi rock rambut aku time tuh..macam2 dowang letak..keras tak ingat rambut aku..pastu penuh dgn glitter kaler ungu..org tgk aku pun pelik jerk..wakaka..tp takpe..bukan selalu pun..seumur idup aku ni pun itu la pertama kali aku wat rambut camtu...n tuk pengetahuann korang..smua tuh FREE..tak pyh bayar ape2 pun..smua booth kat ctu yg sediakan perkhidmatan atau makanan adalah FREE..kecuali booth2 yg jual2 produk tertentu jerk la yg kene kuar duit...bestkan??hehehe..

selain citer 20hb tuh...aritu 26hb feb(jumaat) cuti..so dh plan baik punye nk g Zoo Negara...siyes aku tak pernah lagi g zoo negara..kesiankan??aku rase aku pernah pegi zoo sekali jerk seumur idup aku..itu pun time aku kecik2 dulu jerk..hahaha...tak pernah terfikir pun tuk g zoo..ntah nape..n idea tuk g zoo ni pun chayunkqu yg bagi...so okey jerk la..bawak la adik2 n jai(osmet chanyunk) sekali...ikut plan asal kami patutnye g awal pagi..but tetibe chayunk kene g umah rodi kristal plak..sebab kene ajar adik die(sela butterfly) main keyboard..biasenye die g ajar ari khamis..but khamis sblm tu die tak dpt g...so ganti la ngan ari jumaat pagi tuh...so aku tgu jerk la die dtg amik kiteorg tuk gerak g zoo..die smpi petang..so kiteorg trus gak g zoo..skalinye smpi jerk zoo hujan lebat giler...uwaaaaa...tak dpt la masuk zoo...haiwan2 dh kene masuk khemah..sebab ujan..hurm...ujan lebat taknak berenti plak tuh..hurm..mmg takde rezeki nk masuk zoo...so kami g jerk la lepak makan....smbl tgu ujan reda..pastu jalan2 abiskan masa kat mid valley...d sbbkn tak dpt masuk zoo kami masuk la pets world..dpt gak tgk haiwan..muahahha..dh bosan jln2 blk umah...

next day(sabtu)..ari tuk dating secara berduaan..wakkaka...tp tu pun dh petang arr br g dating..cam biase ari sabtu chayunk kena mengajar kat hartamas...so tgu class die abis br kami gerak..n bile dh kuar tuh tak tau plak nk lepak mn..fikir punya fikir..kuar plak idea tuk naik genting..jln2 kat sn..hahahha..mmg takde keje...suke plan last minit..n luckyly time tuh tak ujan..so jalan clear jerk tuk naik atas...so naik la genting...naik sana takat nk naik Gondola(cable car)aku tak pernah naik gondola..sebab aku GAYAT..wakakak..siyes aku mmg gayat..tp aku TERPAKSA..dan DIPAKSA..muahahha...gagahkn diri gak naik...dh la kene beratur panjang nk naik gondola...ramai org yg nk blk kl turun time2 tuh...yerla dh petang kan...so okey sabar jerk tgu n berbaris..naik jerk gondola..start jerk binatang tuh bergerak..'arghhhh'..hahaha...dgr la sore aku terjerit kecil...so org yg ada dlm tuh mampu gelak kecil jerk la ngan perangai aku..hehehe..mmg takde keje.dah turun naik la blk kan...dh selamat turun naik..g cari makan..dh lapa...pastu balik KL..hahhaha...kami abiskan beberapa jam jerk kat genting tuh...huhu

next day(ahad) ingatkn nk rehat umah jerk..takde xtvt...skalinye abg ajieb Murai.com msg mintak tolong jadi crew murai tuk Hari Astro kat Plaza Alam Sentral ari ahad tuh..die dh msg semalam time aku kat genting...so d sebabkn takde bende nk wat..so aku say OK jerk ngan die...tolong2 org kan...so pepagi ahad dah g PAS...smpi sn tnye la abg ajieb nk wat per??rupenye kene duduk jerk kat booth murai.com tuh..jg booth..haha...senang sgt..time aku aku bawak adik2 aku skali..so kami bertiga la jaga booth ngan abg ajieb skali...dpt lg t-shirt baru murai..free jerk..hehehe..rmi gak artis time tuh...dak2 af la rmi termasuk la Mawi, Isma, Mila, Akim, Aril...duh rmi...
event tuh smpi kul 7 ptg..but kul 2ptg aku dh grk balik...sebab next ada xtvt lain plak..last minit...hahaha..kami g karaoke pulak kat redbox sunway...hahhaha..

janji ngan nana, choki n kucai karok kat sn...giler last minit plan ni..itu pun plan thru FB..hheehhe..dasyat...1st time g karok ngan choki n kucai...dak2 ni pun br gak aku rapat..dowang ni dak opis aku...huhuhu...kami karok dr kul 5pm smpi kul 9pm..hehehe..best2...yg ptg kucai n choki jadi bahan...i like...adik2 aku pun juin jugak..aku ni mmg selalu bwk adik2 la klu g enjoy2 ni...hahhahaa..tp klu cik ct wirani ada mesti lagi best...tp die mmg takkan juin la klu g karok ni..so kami hormat keputusan die...hehehe...

dah la..bnyk sgt dh tu aku update...wakakkaka...byeeeee.....

No comments: