Friday, March 12, 2010

Kristal...Butterfly..Achik&Nana...

last week on weekdays cam biase..keje jerk...patutnye start 1hb tu aku mulakan keje kat tempat baru kat Giant hypermarket seksyen 13 as Account Executive(sm jerk ngan position aku skrg)..aku pilih tuk keje ctu sebab dekat sgt ngan umah aku..plus klu aku keje ctu banyak skit save duit aku...nk d jadikan citer..aku tak jadi keje kat ctu n terpaksa tolak offer dowang..sebab company yg aku keje skrg ni tak dapat nk lepaskan aku...agak pening gak aku nk wat keputusan..yg kat sana dh menanti..yg kat cni plak masih berharap...n akhirnye aku stay jugak lagi kat tempat lama ni...ngan harapan janji-janji manis dowang kat aku akn d tunaikan la..jgn berjanji jerk..hahahha..so tunggu n lihat la pasni camner...so aku smbg keje cam biase...

ari sabtu turn team kiteorg tuk bekerja..skrg ni keje ari sabtu tuk mgu2 tertentu jerk..ikut turn kekdahnye..n klu keje pun tak ramai yg keje...so keje memain jerk...hehehe..pepagi lepak mamak..ngan dak2..geng2 baru...hahaha...best plak ada geng baru kat opis lama ni..ala dak2 adjuster..nk kata dowang adjuster baru..tak jugak...cumenye br skrg kami baik ngan dowang..sape lagi..dowang c choki, kucai n sufi la...ni yg plg rapat la..ada gak beberapa org yg lain..tp kadang2 jerk dowang juin kami...so pepagi dh janji ngan dowang bekfes kat mamak blkg...pastu masuk keje cam biase...

pas keje sabtu tuh plan karok lagi ngan dak2 ni...kirenye after work trus g lepak la....so proceed...n akhirnye kami berjaya memujuk cik ct juin skali..wlupun kejap jerk die juin itu amat bermakna wat kami...aku ngan nana la tuh...sebab cik ct mmg tak amik port nk karok bgi ni..dtg pun just tunjuk muka ngan kiteorg..hehehe...so dis time yg karok..aku, nana, ct, choki, kucai n sufi...heheh..complete geng kami...settle karok lepak jap n blk umah masing2...aku ada komitment lain..hahaha..poyo jerk...

mlm skit gerak g umah Rodi plak..ada celebration besday acap..ala drummer kristal yg cuter tuh...kiteorg pgl die cheplos...korang ada tgk tak drama cheplos kat tv3??hahaha..klu tak tgk abaikan la..hehehe...so lepak umah dowang smpi ke tgh mlm jugak..then gerak blk umah..

tragis nye time otw blk tuh ada plak eksiden...duh...ni 1st time aku tgk eksiden dpn mata aku yg melibatkn maut...hurm...moto langgar keta...duh..tak tau sape yg slh...rasenye dua2 pun slh n laju...n yg mengerikan...mayat tuh meniarap...muka cium lantai jalan...n tak gerak langsun...badan meniarap tegak...darah bnyk gile mengalir kuar..uwaaaa dh la tgh2 mlm...tgk plak bende2 camnie..org2 kat ctu smua stop tuk tgk but takde sape berani nk sentuh...smua tunggu polis...camtu la procedur nye bile eksiden yg melibatkn kematian kut...mayat tak leh sentuh..kene tunggu polis n ambulance gak dtg....so smua org pun tgk jek..n kiteorg takde la nk berenti..trus jerk balik....kang berenti tepi jalan wat jem jerk..itu pun dh jem gak tuh..hurm...menakutkan...n org yg meninggal tuh pompuan..die yg bawak moto tuh...pakai tudung lg...hurm....okey settle citer ari sabtu...

on sunday(7hb)plak aku ikut chayunkqu g Trolak, Perak..ada show kat sana...show RTM..Jom Felda ker hape ntah name karnival tuh..actually karnival tuh tuk orang2 felda...so yg ada org2 felda trolak ngan kawasan berhampiran la..around kul 1130pg kami gerak g amik rodi n acap dulu..pastu gerak skali...razlan plak ikut van pakdin(bapak rodi)..dak2 butterfly yg lain ada yg naik van ada yg naik keta...dua2 band ni perform kat trolak...smpi trolak tgh hari n terus soundcheck..okey panas terik..berpeluh2 d watnye...org2 yg sibuk kat booth2 kat karnival tuh smua g pentas utama tgk dak2 ni soundcheck...huhu...settel soundcheck balik ke tmpt penginapan yg penganjur sediakan...kat asrama MRSM...tp bukan la kat bilik student yer...but kat umah cikgu kat ctu..umah tuh takde penghuni lg rasenye..but dh ada katil n sofa bagai..n umah tuh sgt besar okey...bilik sj ada 5 or 6....ruang tamu tak pyh ckp..leh main bola..wakkaka..tp kami tak bermalam kat ctu pun..just stay tuk beberapa jam before show malam tuh....so itu la tmpt kami bersiap2....umah tuh ada dak2 kristal n butterfly jerk...artis lain takde...dowang kat umah lain..so mmg best la kan...

show start kul 830mlm camtu...mula2 cam risau..sebab tgk tak rmi pun org kat dpn pentas utama...but time butterfly perform pergh dh penuh plak dpn pentas..smua org2 felda dh turun agaknye..heheheh..cam biase kristal perform last...

yg menarik perhatian aku...Achik n Nana...hahaha..korang ingat tak kat dowang ni lagi..ala dowang kan nyanyi lagu2 duet cinta2 dulu2...zaman2 kite sekolah menengah...dowang kan seangkatan ngan dak2 newboyz...syura,kristal n elyana jugak la...achik spin n siti nordiana...

dowang perform lagu duet dowang Memori Berkasih ngan Paling comel(bola-bola api)hahaha..tgk dowang perform ingat kenangan kecik2 dulu..suke gak nyanyi lagu2 dowang ni..everytime karok sure nyanyi..bukan time kecik jerk..even skrg pun aku masih gak nyanyi lagu2 dowang tuh..hahaha..yerla..ari sblm aku g trolak pun ada karok ngan geng2 aku lagu tuh..tp dowang tak reti sgt...aku jerk la reti..wakkakaa..dh lama tak tgk nana n achik bnyk gak perbezaan dowang...dr segi fizikal dowang smpi la ke suara dowang...bnyk gak beza...hehhe..

kristal perform last..n yg istimewa..sempat gak lan nyanyi ngan ali xpdc...skrg nk d kenali sbgi ali e'mpire..dh tukar band kekdahnye..siyes dasyat la...band rock ni gabung perform kan..congrats gak la tuk dak2 kristal ni..sbb psl nk feat ngan ali nih last minit..time dowang dh kat stage br dowang d inform..kirenye itu permintaan saat2 akhir la...show settle around kul 1130..pastu sesi autograf n amik gmbr bagai..time ni yg terlibat kristal n butterfly jerk...so kene la tunggu...

n ada kejutan tuk Rodi...kebetulan tepat kul 12pagi isnin tuh besday rodi..so kami ngan jahatnye pedajalkan die..wahhaahah...tepat jerk kul 12..rodi yg ngah sign autograf kat t-shirt peminat telah d simbah ngan beberapa botol air mineral..ni semua idea Adda..adik die..juga merupakan vocalist butterfly...hahhaha..cian rodi...abis basah baju n suar die...nasib ko la d....huhuhu...apepun enjoy....

settle smua...balik KL..kul 230 jugak la aku smpi KL...penat memang tak pyh cakap la...but layan jerk....huhuhuhu....

No comments: