Thursday, March 18, 2010

Perasaan....

Aku tetibe rajin nk update blog..tp aku taknak update xtvt aku...kali ni cam nk berkongsi emosi..bukan emosi aku sorang tau...maybe adalah beberapa org berlainan punye emosi yg akn aku masukkan kt cni..org2 yg terpilih la tuh..hahahha

Orang A : - Bengang...Kesal...Tegang..Nak kan kebahagiaan..
klu ckp psl emosi kt atas ni bukan sorang jerk..agak rmi gak kawan2 aku yg mengalami emosi nih..yang aku nk ckp kat cni ketegangan dlm perhubungan...semua org nk gembira..yg blum kawen nk kawen...sbb merasakan itu jalan tuk mendapat kebahagiaan yg hakiki kan??alhamdulillah klu terbuka hati tuk ke arah itu...tapi dh ready ker??fizikal mental camner??kemampuan plak okey??alhamdulillah klu smua dh okey..tp kadang dlm perjalanan kearah itu bnyk jerk cabaran kan...klu dr segi kewangan takpe la...leh d usahakan..kerja sungguh2..tuhan mesti tolong..sebab niat kita baik...tp yg menyakitkan klu ia melibatkn hati dan perasaan...kadang pasangan kite okey..takde masalah..tp org sekliling pulak yg mslh..tak mak bapak..adik beradik..ada plak sanak sedara...pergh mmg sakit klu org2 yg agak ptg nih masuk campur dlm perhubungan kita..bukan tak bole..bole jerk..but jgn la smpi ada pihak yg terasa..contohnye hal kita ngan bf kita..but family die masuk campur yg leh watkan hubungan kita jadi tegang..bf kita d kedudukan yg 50-50..serba salah...yg kat cni bakal isteri..yg kat sana parents...bak kata pepatah..diluah mati mak di telan mati bapak..giler tension kan??yg kita ni plak tanggung sakit hati la jawabnye...mmg die syg kite..but keutamaan tetap kat parents die..kite leh wat ape??bersabar n terus bersabar...berdoa dowang leh berubah n trima kite n leh bg kerjasama ngan kite..so bile dh kawen nanti takde la mslh sgt kan..nk duk seumah pun bole..but klu sblm kawen ni pun dh camnie..ada yg tak kene jerk kat mata dowang camner??nak kuatkn hati jugak ker tuk berkahwin??klu tnye aku..maybe mula2 jerk kut aku ckp aku trima ape jerk cabaran..but aku rasa sampai satu tahap tu sure aku fedup...dh tak tau nk wat per..n maybe akn sanggup lepaskn jerk smua tuh..wlupun dh bnyk usaha yg d curahkan..bnyk kasih syg yg dh d berikan..but bile dh tak mampu lagi tuk berdepan ngan mslh yg sm tiap ms...bosan ggak kan???smpi bile??smpi kite jadi kurus kering makan hati??huhu...simpang malaikat 44..jgn aku hadapi bende nih...tuk kawan aku yg merasainya...aku doakan ko temui jalan yg tul2 terbaik tuk ko...n aku doakan ko dpt kebahagiaan hakiki..klu rasa nk bersabar teruskan..sesungguhnye org yg bersabar itu mulia di sisi allah...insyaallah....

Orang B : - hidup baru...tempat baru..dunia baru...keluarga baru...
yang ni cam citer yg agak positive n patutnye bende yg gembira...kawan aku sorang ni akn mulakan hidup baru..dpt keja baru..d tempat baru...alhamdulillah..rezeki dia...yg kurang bestnye..tuk dapatkan 1 kebahagiaan baru mungkin akan ada kebahagian yang lain terpaksa di korbankn...hurm...dpt keje baru kat tmpt baru..yg jauh dr parents..bagi aku yg mmg dh sedia jauh dr parens ni takpe la..tak effect sgt kut...tp parents tetap d hati tau..takde la lupa camtu jerk..but bile die amik decidsion tuk pindah ni..maybe pindah tuk selamanye..aku ckp selamanye sebab die akn mulakan hidup baru kat sn...jauh dr kuarga sendiri..n akn ada keluarga baru...hehehe..mendirikan rumah tangga la kiranye..but tempoh tuk jadi isteri org tuh bukan sekarang d mn die harus berpindah ke tempat bakal suami tuh..so bile kes camnie..parents sure la risau..anak die nk g sn sorang2..keje kat tmpt org..takde sanak sedara..yg ada bakal suami n mertua..bakal tau..bukan suami lagi n mertua lagi..so jagaan yg diberikan sure la tak dpt melebihi parents sendiri jaga kan??so dh tentu la parents berat hati nk lepaskan anak dara die g jauh..but nak taknak satu ari akn lepaskn jugak..bezanya awal n lambat jerk la...aku pun tak tau nk cakap camner..tnye aku aku mmg tak kasi dia pegi smpi la die tul2 dh kawen...aku risau gak camner die kat sn nanti..aku syg kawan2 aku...pasni sure dh tak dpt lepak sesame2...shopping sesame...holiday sesame...hurm..takpe..tuk kebahagiaan die..aku redha kan n relakan...aku sbgi kawan mampu doakan kebahagiaan die jerk....ps :- terus berusaha yer kawanku...awak dh one step infront bila dh antar surat resign...so teruskan maju kedepan...tempuh apa jua dugaan n cabaran..alang-alang meyeluk pekasam..biar sampai ke pangkal lengan..cahiyok chaiyok..aku harap keputusan die yg plg baik tuk hidup die selamanya...keputusan tuk berkahwin tahun ni jugak merupakan keputusan yg agak cepat..but itu yg terbaik rasenye...insyaalllah...

Orang C : - berkorban apa saja tuk kebahagiaan..
cam happy jerk orang c ni kan??alhamdulillah..aku tgk die happy ngan kehidupan die skrg...bg aku die kawan aku yg plg sengal..hahahha..takde la...die ada segalanya...ape itu..tak pyh ckp..biar die n org yg kenal die jerk yg tau...n skrg die ada kebahagiaan ngan pasangan die...belum berkahwin..tp ke alam itu jugak dlm tahun nih..wah rmi besfren aku ke alam perkahwinan tahun ni...alhamdulillah...die mmg dh plan tuk kawen tahun ni since last year lagi...so kiteorg sgt suke la...aku kagum ngan die nih..die sanggup tinggalkn kehidupan die kat cni tuk bina kehidupan baru kat negeri org tak lama lagi..hampir sama ngan kes orang b...tp dia nih lagi jauh..nun kat sabah sana...aku yg org sabah ni pun keja kat kl..but die yg mmg lahir kat kl nih plak nk tinggal kat sabah??pergh dasyat...aku kagum...aku harap semangat die akn terus kebal smpila die bole biasakan diri kat sn nanti...idup kat tmpt org ngan bakal suami dia nanti..parents die n bakal suami keduanya d kl..ngan sape die nk mengadu klu ada mslh kat sn??ngan sape die nk rujuk klu ada apa2 bende???takde org lain kecuali antara die n pasangan jerk la...ape pun yg jadi masa tuh kedua2nye kena bertolak ansur..takleh la nk gado sgt..dowang takde sape2 kt sn..susah senang dowang berdua jerk la...tuk kawan aku nih...babe..aku kagum ngan ko sebab amik keputusan ni...semangat ko kuat..ko sanggup jerk pegi tmpt yg ko tak tau tuk hidup ngan bakal suami ko...siyes aku kagum...plus ko tau kehidupan org kat sn camner kan??nk compare ngan kehidupan yg ko dh lalui sgt beza babe..sesal dulu pendapatan..sesal kemudian tak berguna tau...ko dh amik keputusan nih so ko kena tempuh ngan sebaiknye..ape pun aku sentiasa doakan ko mampu tempuh smuanye..org ckp bila kita hidup d samping org tersayang susah pun kita tak rase..smua indah jerk..so aku harap kehidupan ko nanti camtu la...tapi kan..sebelum ko kawen nih...aku tul2 harap ko leh enjoy ngan kehidupan ko kat cni..eh aku tak suruh ko wat bende bukan2 tau..at least ko leh la luangkan masa ngan kawan2...nak karok bagai...iyerla..bile dh kawen nanti dh tentu tak dpt lepak ngan kawan2 ni lagi...time nie jerk la ada..so aku hrp bakal suami ko tak halang tuk ko nikmati kehidupan ko skrg...kita bukan enjoy smpi lupa diri pun..kita tak smoke..kita tak minum..kita tak clubbing pun babe..plg teruk pun kita g karaoke ngan geng2 kite jerk..hrp2 takde mslh la yer..aku taknak la d sebab kn ko dh nk kawen enjoy ngan kami pun dh tak bole..sedih babe...tak enjoy klu ko takde...walaupun aku slalu bahan ko..tp aku suke..sebab best bile bahan ko..heheheh..tgk muke ko yg nk marah n berkerut tuh lagi aku suke...so time ni jerk la aku ada pluang tuk wat camtu..pasni takde dah..ko dh jauh..takkan la nk bahan ko lg kan...hurm...apepun aku harap planning2 kita tuk enjoy before ko berpindah berjaya la yer..hehehee...aku doakan pengorbanan ko tak sia2...n aku doakan ko dapat jugak kebahagiaan yg ko kejar....

okey la...cukup la 3kisah buat masa ni...maybe sok lusa aku sambung lagi ngan kisah yang lain okey.....tunggu jerk la..klu nk baca la...hehehehhe......daaaaaa....

~~sayasayangkawankawansayasampaimati~~

No comments: